vrijdag 21 februari 2014

ABC: Antwerpen, Bagels & Cupcakes!



Op aandringen van vriendin Ilke, grapje, schrijf ik een korte blog over hoe je een dag, die draait om een infomoment voor het vak IPSIG, omtovert van saai tot leuk. Wat is IPSIG? hoor ik je denken. Nou, ik heb zelf geen idee, want ik vergeet heel de tijd waar die afkorting voor staat. Het is in ieder geval het laatste vak dat ik moet volgen, vooraleer ik mijn opleiding Bachelor in de Toegepaste Psychologie mag afronden. Binnen enkele maanden mag ik mezelf Psychologisch Consulente noemen, hoe cool is dat? Okay, back to the point: een saaie dag omtoveren naar een leuke dag!



Geen triestige blikken in de spiegel, omdat je in plaats van uit te slapen tot twee uur, al om tien uur uit je bed moet. Laptop erbij, youtube openen en Stolen Dance van Milky Chance opzetten. Al dansend je haar stijlen, lachend je tanden poetsen en springend je broek aantrekken. Super!

In plaats van in je eentje de trein te nemen, laat je je vriendinnen afstappen in jouw station, zodat jullie samen het traject verder kunnen zetten en debatten voeren over hoe eng het is om met TBC ingespoten te worden. Dankuwel Thomas More om eerst de spuit in onze arm te zetten, om nadien pas mee te delen welk viest beestje in die pikuur zat.


Neem lekker de tram en wees lui in plaats van actief en sportief! We doen al gezond genoeg met die groentjes op ons broodje.

Genieten van een lekkere bagel met een extra portie lekker geroddel = dé perfecte combinatie.

Bagel Brie & Honing - Mockamore


Wees spontaan en ga die cupcake winkel binnen en bestel jezelf twee heerlijke cupcakes. Je moet namelijk nog dat heel saaie infomoment doorstaan. Curieus? Patty Cake in de Kammestraat, zeker een aanrader.

Gun jezelf binnenpretjes bij het luisteren naar de docente op het infomoment. "Wat verwacht je van deze week?" "Ik hoop een knappe dokter te ontmoeten!" "Wat verwacht je van een student kinesietherapie?" "Dat die mij een zalige massage kan geven!"

Dwalen je gedachten af? Geen nood, focus maar op de lekkere cupcakes die je binnen enkele minuten zult verslinden.

Eindelijk thuis van het saaie infomoment? Kleed je om en vertrek naar die modeshow, waar een heerlijk glaasje cava op jou staat te wachten als beloning voor het feit dat je om tien uur je bed bent uitgekomen (wat heb ik toch een zwaar leven).


2 opmerkingen:

  1. Toffe blogpost! :D Patty Cakes ben ik al geweest denk ik. Lekkere cupcakes maar vond de verkoopster een beetje droog voor een happy cupcakeshop. Was niet onbeleefd ofzo maar je snapt het wel denk ik :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het leek me nogal een introvert dametje, maar wel aardig!

      Verwijderen